Бухгалтер у Польщі

Бухгалтерські послуги та бухгалтер у Польщі, ведення бухгалтерії компаній та підприємців.


Послуги ведення бухгалтерії, бухгалтер у Польщі, бухгалтерські послуги

 

Послуга відсутня.

 


Ведення бухгалтерії та бухгалтер у Польщі

 

Бухгалтерський облік в Польщі є прогресивним і сучасним, враховує постійні зміни в суспільних відносинах і нові технології.

Основним джерелом, що регулює бухгалтерський облік в Польщі є Комерційний кодекс 1934 року (зі змінами та доповненнями). Також постійно впроваджуються нові інформаційні досягнення, що дозволяють вести всю документацію віддалено. Другим правовим джерелом є Закон про бухгалтерський облік 1994 р регулює порядок і умови звітності та аудиту. Закон визначає: сутність бухгалтерського обліку, порядок інвентаризації, оцінку активів і пасивів, визначення фінансових результатів, складання звітності підприємствами, особливості звітності корпоративних структур, аудит звітності і умови її опублікування, організацію архівів бухгалтерських документів, відповідальність за порушення законодавства та інше. Дія Закону поширюється практично на всіх господарюючих суб'єктів. Основними податками в Польщі є податок на доходи організацій (CIT) і фізичних осіб (PIT), і податок на додану вартість (VAT). Закон про бухгалтерський облік надає кожній організації право мати власний план рахунків. Однак організації можуть застосовувати і типові плани рахунків, які розробляються Комісією з цінних паперів для компаній, включених до біржового списку, та Міністерством фінансів для інших організацій.

 

Спрощена фінансова звітність може застосовуватися на підприємствах, щодо яких не перевищуються два з наступних показників:

 

  • середньооблікова чисельність - 50 осіб;
  • вартість чистих активів підприємства на кінець звітного року - 1 000 000 євро;
  • чиста виручка від реалізації продукції та інших господарських операцій за рік - 2 000 000 євро.

 

Фінансова звітність підприємства складається з балансу, звіту про прибутки і збитки та додаткової інформації. Також підприємства (незалежно від форми власності), за винятком малих, зобов'язані складати звіт про рух грошових коштів. Рада директорів будь-якого підприємства повинен готувати щорічний звіт про господарську діяльність предпріятія.Форма балансу і чотири альтернативні форми звіту про прибутки і збитки - в додатках до Закону про бухгалтерський облік.

 

Необоротні активи підприємств:

 

  • матеріальні активи: будівлі, споруди, механізми та обладнання, транспортні засоби, худоба і т. д. Очікуваний термін їх корисного використання повинен бути більше одного року. Ці активи використовуються самим підприємством або призначені для використання на договірних умовах іншим підприємством (поточна оренда і т.п.). До цієї групи також відноситься майно, що не є власністю організації (фінансова оренда), але за яким відповідно до податкового законодавства орендар зобов'язаний нараховувати знос. Однак, на практиці вся оренда трактується як поточна.
  • нематеріальні активи: права підприємства на власність, придбані і використовуються з метою отримання прибутку. Вони включають в себе спільне володіння правами на нерухомість, авторські права, винаходи, патенти, торгові марки та інші права з корисним терміном дії понад один рік, які використовуються даним економічним суб'єктом або іншим підприємством на правах користування або інших договірних відносинах. Крім того, до складу нематеріальних активів включають: організаційні витрати, пов'язані з установою або подальшим розвитком підприємства; гудвіл; витрати на розвиток і вдосконалення підприємства.

 

При складанні звіту про прибутки і збитки можливе використання чотирьох альтернативних формату рахунку прибутків і збитків: виручку від реалізації; собівартість реалізованої продукції; валовий прибуток; реалізаційні і управлінські витрати; прибуток від реалізації; інші операційні доходи і витрати; прибуток (збиток) від виробничої діяльності; інші доходи і витрати від фінансової діяльності; валовий прибуток (збиток) від економічної діяльності; непередбачені прибутки і збитки; валовий прибуток (збиток); обов'язкові платежі з валового прибутку; чистий прибуток (збиток). Звіт про рух грошових коштів включає дані про рух грошових коштів від основної діяльності, інвестиційної та фінансової діяльності; зміни величини грошових активів; їх розмір на початок і кінець фінансового року. Крім традиційних бухгалтерських звітних форм, правління підприємств всіх форм власності має становити адміністративний звіт про результати діяльності підприємства за фінансовий рік. Він складається з чотирьох розділів: основні події, включаючи фактичні капітальні вкладення, які мають істотний вплив на результати діяльності підприємства в звітному фінансовому році або очікувані в наступному; намічена реконструкція і модернізація підприємства; основні досягнення в наукових розробках і технічному розвитку; поточний і прогнозований фінансовий стан підприємства. Річна бухгалтерська звітність і рішення про її затвердження, винесені на загальних зборах акціонерів, порядок розподілу чистого прибутку та списання збитку, річний звіт адміністрації підприємства, а також аудиторський висновок (якщо підприємство підлягає обов'язковому аудиту) піддаються судової або комерційної реєстрації. Дане правило поширюється на підприємства всіх форм власності. Для державних або великих приватних організацій баланс, звіт про прибутки і збитки, звіт про рух грошових коштів, аудиторський висновок і рішення про затвердження фінансової звітності та напрямках розподілу чистого прибутку та погашення чистого збитку, винесене на зборах акціонерів, розглядаються на предмет їх публікації. Малі приватні підприємства звільняються від публікації звітності. Консолідовану звітність зобов'язані складати фінансові групи, що включають головну компанію, дочірні і залежні фірми. До її складу входять: зведений баланс; зведений звіт про прибутки і збитки; зведений звіт про рух грошових коштів; додаткова інформація (пояснювальна записка до фінансової звітності); спеціальний звіт про діяльність групи.

 

Діяльність аудиторів в Польщі регулюється Законом з 1991 р, що засновує, крім усього іншого, Національну палату аудиторів-експертів. Вона підпорядковується Міністерству фінансів, а під її контролем перебувають: Національний конгрес; Національна рада (реєструє ліцензованих аудиторів. Для реєстрації необхідно мати вищу освіту; безперервний стаж професійної практики протягом останніх двох років; документ про проходження дворічного навчання під керівництвом аудитора-експерта і пройти тестування); Національний комітет з аудиту; Національний дисциплінарний суд.